جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تسمه شیاری خودرو

تسمه کولر TU5
جستجو

تسمه های شیاری خودرویی

تسمه V-Rribed توسعه بیشتر تسمه V است و بر اساس همان اصل کار می کند: این به عنوان یک تسمه انتقال عمل می کند، قرقره های تسمه V را وصل می کند و نیرو را از موتور به اجزای جانبی از جمله دینام، پمپ هیدرولیک برای فرمان برق، کمپرسور تهویه مطبوع، فن و پمپ آب منتقل می کند.

 

در موتورهای احتراقی، احتراق مخلوط هوا وسوخت، پیستون ها را به حرکت در می آورد واز طریق میله های اتصال، حرکت این پیستون ها در یک خط مستقیم به چرخش میل لنگ تبدیل می شود. تسمه V از نیروی حاصل از چرخش (گشتاور) میل لنگ استفاده می کند و واحدهای اضافی را از طریق قرقره های تسمه V-Ribled به حرکت در می آورد. به این ترتیب مسئول عملکرد صحیح موتور و سطوح بالای راحتی خودرو می باشد. تسمه شیاری نسبت به تسمه V دارای مزیتی است که می تواند گشتاور را از موتور به چندین واحد بطور همزمان منتقل کند.

تسمه های آجدار V اجزای محرک غیر مثبت هستند. اصل عملکرد آنها بر اساس اصطکاک است. بنابراین، آنها در معرض فرآیند سایش قرار می گیرند. به همین دلیل، فواصل سرویس و تعویض تعیین شده توسط سازندگان خودرو باید رعایت شود و در صورت لزوم، تسمه های V-Ribed باید تعویض شوند، بیش از آن که هزینه های مربوطه معمولاً معقول هستند. عملکرد کامل موتور و یک سواری راحت تنها در صورتی قابل اطمینان است که موتور در وضعیت کارکرد کامل باشد.

با توجه به پیشرفت‌های فراوان در فناوری تسمه های شیاری، آنها در حال حاضر قادر به پاسخگویی به نیازهای پرقدرت هستند و در عین حال بسیار ایمن، کارآمد و بادوام هستند.

 

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *